Czy ty mnie szukasz?

COSMIC-EYE

Czy ty mnie szukasz?

Siedzę tuż.

Ramię w ramię z Tobą.

Nie znajdziesz mnie w stupie,

ani w indyjskiej świątyni,

w synagodze,

ani w katedrze,

na mszy,

ani podczas kirtanu,

nie znajdziesz mnie

gdy nogę za głowę założę,

ani gdy jadł będę tylko warzywa.

Kiedy naprawdę będziesz mnie szukać

odnajdziesz mnie wnet –

w najmniejszym domku czasu.

Kabir rzecze: powiedz uczniu czym jest Bóg?

Jest oddechem wewnątrz oddechu.

Kabir

„Żeby być szczęśliwym, musisz zawsze wiedzieć gdzie się znajdujesz. Tu jest idealna równowaga, na styku nieba i ziemi. Nie za dużo Boga, nie za dużo egoizmu. Inaczej jeśli stracisz równowagę, stracisz moc.”

„Stój twardo na ziemi, jakbyś miał cztery nogi, dzięki temu nie stracisz kontaktu ze światem. Nie patrz głową, ale sercem, dzięki temu poznasz Boga.”

Ketut

Autor

Skomentuj

